בדואים מהנגב מואשמים בגניבת אלפי ליטר סולר מבסיס צבאי

ישראל רובין No Comments on בדואים מהנגב מואשמים בגניבת אלפי ליטר סולר מבסיס צבאי

כתב אישום הוגש כנגד שני בדואים מהנגב שפרצו לבסיס צבאי וגנבו אלפי ליטרים של סולר בשווי מוערך של 42,000 ש"ח

צילום: Rahim Khatib/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פרקליטות מחוז דרום הגישה לאחרונה לבית המשפט השלום בבאר שבע, כתב אישום נגד עלי אבו סביליה (37) מתלול ועטאף אבו סביליה (35) משבט אעצם לאחר שפרצו למתקן צבאי וגנבו אלפי ליטרים של סולר, שאמור לשמש את מערכות הגיבוי.

מכתב האישום שהגישה עו"ד אלכס דרנבוים עולה כי לפני כחודש הגיעו הנאשמים למתקן "מפלסים" המוגדר כשטח צבאי ומשמש כחלק ממעטפת ההגנה באזור גדר המערכת בעזה. לאחר שחתכו את גדר המתקן עם קאטר נכנסו הנאשמים למתקן ושאבו למיכלים שהביאו עמם, כ-2,000 ליטר סולר המיועד לגנרטור, לשעת חירום, שמטרתו גיבוי של מערכת החשמל למערכות איסוף המידע של צה"ל באזור. בסיום הגניבה, עזבו הנאשמים את המקום ברכב.

לפני כשבועיים חזרו הנאשמים למתקן בפעם שלישית (בחזרתם השנייה לא שאבו סולר) ובמשך כ-20 דקות שאבו סולר למיכלים שהביאו עמם. סמוך לאחר הגעתם, התגלו מעשיהם על ידי צה"ל, אך הנאשמים הספיקו לסיים לשאוב את הסולר ועזבו את המקום ברכבם. שני קציני צה"ל, שקיבלו דיווח על מעשיהם נסעו לכיוונם של הנאשמים, כשהם מפעילים אורות, מערכת כריזה, וכן צ'קלקה צבאית. בשל מהירות נסיעתם ברכב, הצליחו הנאשמים לברוח מהרכב הצבאי. לבסוף כשעתיים לאחר האירוע אותרו הנאשמים על ידי משטרת ישראל, לאחר ששפכו את הסולר שגנבו ונפטרו מחלק מהמיכלים.

שווי הסולר שנגנב על ידי הנאשמים הוערך בכ-42,000 ₪.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהוגשה במקביל ציינה עו"ד דרנבוים כי: "המשיבים ביצעו מעשים עם פונטציאל לנזק רב ולפגיעה בבטחון המדינה, והכול על רקע בצע כסף, ושימוש בסולר או מכירתו. אם ישוחררו יש חשש ממשי שמא ישובו על מעשיהם אלו".

לנאשמים יוחסו עבירות של כניסה למקום צבאי; פגיעה ברכוש; גניבה בנסיבות מיוחדות ולעאטף גם יוחסה עבירה של החזקת סכין, לאחר שבעת מעצרו נתפסה סכין בכליו.

במקביל להגשת כתב האישום ובקשת המעצר הגישה הפרקליטות בקשה לחלט כסף מזומן שנתפס על הנאשמים וכן הרכב ששימש את עלי אבו סבילה.



0 תגובות